Rekrutacja 2024/2025 – Dwiedz się więcej >>>

ENTLICZKOWO

Program „ENTLICZKOWO” to zajęcia adaptacyjne przygotowujące dzieci (choć nie tylko) spokojnego i pozytywnego rozpoczęcia przygody w naszym „Entliczku”
Dowiedz się więcejPrzejdź do formularza
Cel programu entliczkowo

Celem naszych spotkań jest m.in. ułatwienie maluchowi bezstresowego wkroczenia w świat grupy przedszkolnej.

Nasi nauczyciele nastawieni są na indywidualne potrzeby każdego dziecka. Proponujemy ponad godzinę urozmaiconych, interesujących aktywności, przestrzegając jednocześnie zasady, że dziecko nie musi robić niczego, czego się lęka lub na co nie ma ochoty.

Program zajęć

W czasie zajęć doświadczymy i nauczymy się:

  • Współpracy i działania w grupie,

  • Radosnych piosenek

  • Akceptacji innych dzieci

  • Radości tworzenia (zabawy plastyczne)

  • Zasad panujących w przedszkolu

Uczymy się samodzielności

W cyklu spotkań adaptacyjnych wprowadzamy trójstopniową metodę usamodzielniania się dzieci:

Krok I

  1. Na początku w zajęciach wraz z dzieckiem uczestniczy rodzic, aktywnie wspierając je w zabawie w gronie rówieśników;
1.

Krok II

Następnie rodzic staje się obserwatorem pracy dziecka w grupie, siedząc w Sali w której prowadzone są zajęcia,

2.

Krok III

Na końcowym etapie Programu gotowe na to dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie (bez rodziców, którzy są w sali obok).

3.

W ten sposób dzieci, zupełnie naturalnie i bezboleśnie, stają się gotowe do samodzielnej zabawy i pracy, która to gotowość pomaga rozpocząć dobry start w edukacji przedszkolnej i przyda się 1 września.

Korzyści płynące z programu

Co nasze zajęcia dają rodzicom?

Rodzice mają możliwość lepszego poznania się i rozmowy z nauczycielami „Entliczka”. Mogą porozmawiać o zachowaniu i postępach dziecka w procesie adaptacji. Zajęcia prowadzone są w małej grupie, co pozwala pedagogowi skupić się na indywidualnych potrzebach dzieci i sprawia, że rodzice mają większy komfort psychiczny pozostawiając maluchy po raz pierwszy pod opieką osób, które już znają.

Serdecznie zachęcamy rodziców do jak najczęstszych rozmów z nauczycielami prowadzącymi zajęcia adaptacyjne. Warto pytać o każdy nurtujący Państwa problem i zgłaszać wszelkie uwagi. Konsultacje po zajęciach są naturalną częścią procesu usamodzielniania Waszego dziecka.

Uczymy się samodzielności

 O czym warto pamiętać podczas takich rozmów:

  • R

    Nie komentuj zachowania dziecka przy dziecku

    – nawet jeśli wydaje się, że maluch jest zajęty swoimi sprawami, z pewnością słyszy, co o nim się mówi;

  • R

    Daj chwilkę odetchnąć

    – jeśli maluch nie ma ochoty opowiadać zaraz po zakończeniu zajęć o ich przebiegu, to dajmy mu trochę czasu, aby ochłonął. Kiedy odpocznie od nowych wrażeń z pewnością opowie, co ciekawego spotkało go w ciągu dnia;

  • R

    Nie porównuj

    – każde dziecko jest wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju; każde rozwija się w swoim własnym rytmie. Nie stresuj siebie i malucha nieustannymi porównaniami z rówieśnikami;

  • R

    Pochwal

    – zachwyt rodziców nad każdym, najdrobniejszym nawet z ich punktu widzenia postępem dziecka na drodze do usamodzielnienia jest bardzo cennym wsparciem i bodźcem do podejmowania dalszych wyzwań;

  • R

    Traktujcie te spotkania jako świetną zabawę, a nie "szkołę", do której trzeba chodzić po to, by później móc się pobawić

    – jeśli wy będziecie szczęśliwi, że tu przychodzicie, to maluch z pewnością także. Od postawy rodziców zależy naprawdę bardzo wiele;

  • R

    Warto spojrzeć z innej perspektywy

    – każdy rodzic z pewnością wie, co jest najlepsze dla jego dziecka. Jednak czasem warto spojrzeć na wszystko z boku i posłuchać uwag wykwalifikowanej kadry. Nasi pedagodzy są do Państwa dyspozycji po to, by pomagać, a nie krytykować;

  • R

    Warto spojrzeć z innej perspektywy

    – każdy rodzic z pewnością wie, co jest najlepsze dla jego dziecka. Jednak czasem warto spojrzeć na wszystko z boku i posłuchać uwag wykwalifikowanej kadry. Nasi pedagodzy są do Państwa dyspozycji po to, by pomagać, a nie krytykować;

  • R

    Własne emocje

    – proces usamodzielniania się dziecka i pójście do przedszkola jest często dla rodzica ogromnym stresem. Konieczne jest panowanie nad własnymi emocjami dla dobra malucha, który od razu i bezbłędnie wyczuje zdenerwowanie i negatywne nastawienie.